Nättrabygubbar

Det är viktigt med en bra start på dagen. Har hört ryktesvägen att jordgubbsförsäljarna i Nättraby bara finns kvar veckan ut - så se till att frossa ordentligt nu så att ni klarar er tills nästa år!

Sommarblomster

Fotokurs

Under gårdagskvällen var jag på fotokurs i stan. Har ju länge gillat att ta kort men är själv helt grön vad det gäller alla inställningar man kan göra. Blev en kväll med en massa nya och förvirrande begrepp och jag är nu grymt sugen på att bege mig ut för att testa på egen hand. Men det får förmodligen bli en annan kväll. Nu blir det grillning i solskenet!

Regnbågsfärger

De senaste dagarnas regn och rusk känns nära förknippat med hösten. Men när väl solen kom fram, sent igår kväll efter ett hällregn, gav även den vibbar om hösten. Svar nej, löven har inte gulnat än men i ett gult kvällssommarsolsken kan det se ut så här. Vackert, om än inte på ett somrigt vis.

Måndagsmorgon

Helgen är över och en ny vecka tar fart. Gårdagen bjöd på en tur till Ronneby där Mormor och Morfar var på besök. Mamma bjöd på lunch och fika. Sedan fortsatte vår lilla tur ut till Hasslö för att fika ytterligare en gång där. Efter all mat fick vi avsluta dagen med att dämpa det dåliga samvetet på gymmet.

Regnet har tagit i överhand här i Karlskrona. Grått, trist och ösregn. Men det är bra. Innebär kanske att vi sparar på antalet soldagar tills det är dags för mig att gå på semester. Eller ja, hoppas kan man ju alltid i alla fall.

Midsommarafton i Tryneboda

Åter hemma i Blekinge efter en finfin midsommar i Skåne. En styck jaktstuga mitt i skogen intill en sjö, en massa god mat, diverse uteaktiviteter samt trevliga människor - en perfekt kompott för en lyckad midsommar! Ett stort tack till alla inblandade!

Lövmarknadsdag

Igår hade vi lite onsdagsmys på jobbet. Lyxade till det och tog en långlunch på den nya restaurangen Sjörök som ligger precis intill hamnen i stan. En uteservering med strålande solsken och precis intill vattnet - super! Karlskronaborna - se till att ta en tripp dit i sommar!

Idag är det en helig dag för karlskronaborna - lövmarknadsdagen! Har förstått att det är något alldeles speciellt att gå på marknad dagen innan midsommarafton. Själv har jag aldrig varit där, men eftersom jag nu har varit karlskronabo i två hela år så har jag bestämt mig för att idag sluta tidigare och bege mig in till stan.

Stenshamn

Fin kväll igår ute i Karlskronas östra skärgård. En tvåtimmarstur på en solig skärgårdsbåt och sedan grillning ute vid Stenshamn tillsammans med kollegorna. Stenshamn som för övrigt är en liten ö i stil med Saltkråkan. Får nog försöka göra ett nytt besök där längre fram i sommar. Vackert!

Skärgårdstur på ingång

Det är mycket som snurrar i huvudet just nu. Funderingarna är påtagliga och har upptagit en stor del av nattens drömmar. "Spänningen är olydig" som lillebror sa som liten. Just nu väntar jag på att kollegan Carola ska komma och hämta upp mig. Ikväll bär det av på en skärgårdstur med båt ut till Sandhamn tillsammans med kollegorna. Det gillar vi! Hoppas att vädret ifrån igårkväll (regn och åska) håller sig borta i afton.

Finfina stunder

En helg i fina vänners tecken. En fredagskväll med tjejfest i stan. En lördag med besök av våra Kristianstads-favoriter. Grillning på Almö följt av fondue-afton på 2 rum & kök, för att sedan avsluta lördagen med varsin glass på Glassiären. Mums! Idag tog vi en tripp till Eko-marknaden i Skärva med Johanna och Daniel innan de begav sig hemåt igen. Jag och Sambon åkte vidare en tur ut på Hasslö där vi ägnade eftermiddagen.

Känner mig nu redo för en ny vecka, en vecka med ny energi, en ny längtan och en ny strävan. Har något som upptar mina tankar och som jag inte riktigt kan släppa. Och jag gillar det!

Eko-marknad i Skärva

Verkligen mitt ute på landet!

Dagens fångst!

Fredagsfix

Lyssnar på vackra toner och gör mig i ordning för kvällen. Luktar solbränd, ett resultat av bara någon timme i solen i eftermiddag. Härligt!

Fin torsdagskänsla

Idag tog jag min lilla svarta och riktigt gled fram och tillbaka till jobbet. Alla tidigare tvivel är som bortblåsta - varför har jag inte köpt en ny cykel tidigare? Perfekt med en cykeltur innan jobbet; glida fram bland åkrar och ängar till tonerna av fågelkvitter.

Härlig torsdagskänsla idag. Saker och ting börjar falla på plats och både kropp och knopp har börjat komma ifatt. Imorgon är härliga fredag här. Blir det fint väder imorgon har jag bestämt mig för att sluta lite tidigare. På kvällen väntar tjejkväll i stan och på lördagen får vi finfrämmat i form av bästaste Johanna och Daniel. Med andra ord har vi en riktigt bra helg på ingång. Midsommarafton är också planerad nu - tror att detta kan bli grymt!

På G

Igårkväll blev det lite grillning i sommarsolen hos Mor och Far i Ronneby. Passade även på att köpa en ny cykel (välbehövligt) som planeras anlända hit till Nättraby ikväll. Så nu ska här cyklas framöver, både till jobb och under semestern. På tal om semestern så smiddes det även planer under gårdagskvällen inför semestern i september. En liten resa är planerad då, men vart vi bär av funderar vi fortfarande på. Fina funderingar.

Tisdagstankar

Kroppen går på halvfart medans allt annat snurrar på i dubbel fart. Puh... Men snart, snart är semestern här och snart, snart börjar tempot går ner till ett semestertempo även om för dem som ännu inte gått på semester.

Hade tänkt mig en löparrunda igår, något som jag verkligen skulle behöva för både kropp och knopp, men kroppen sa dessvärre nej. Istället blev det storhandling på City Gross och hem kom vi 5 matkassar rikare. Lika mycket som jag gillar känslan av en välfylld kyl (istället för den vanliga ekande tomma), lika mycket ogillar jag känslan av att det är jag och Niklas som ska äta upp allt det där (om än under en längre tid).

Mot jobbet!

Down

En lugn söndag med en liten promenad, tvätt och en tripp ut till Senoren. Ligga i gräset i solskenet och se på när killarna arbetar är inte så dumt faktiskt när man själv känner sig lite hängig.

Strandpromenad i Ugglarp

Man kan nästan tro att jag tog en tur utomlands i helgen, men det räcker med att åka till västkusten för att se dessa vackra vyer.

Halmstadsvistelse

Blev en fin student i Halmstad i helgen. Kusin Filip var så fin och stilig. Man får riktigt bita sig i tungan för att inte utbrista "Åh så stor du har blivit" (man vill ju inte riskera att bli klassad som en kärring). Sov gjorde vi i Ugglarp och under gårdagen hann vi med en strandpromenad innan vi begav oss hemåt igen. Härligt!

En tripp till Västkusten

Om en liten stund bär det av mot Västkusten och Halmstad för att se när lill-kusinen Filip (den yngsta men även den längsta kusinen) tar studenten. Sju år sedan jag själv stod på ett flak och skrek i högan sky. Sju år är lång tid.

Nationaldagen

Nationaldagen. Någon heldag ute med grillning blev det inte utan istället blev det en nationaldagsmiddag på Fox i afton tillsammans med ett par vänner. Nationaldagsfirande på en irländsk pub. Hm. Försökte göra det hela lite mer svenskt genom att klä mig i blågult - ett par blåa jeans och en gul tröja. Dock visade det sig bli en ganska misslyckat försök då det står "Califonia" rakt över tröjan (den enda gula tröja jag äger).

Eftermiddagen spenderade vi dock ute i sommarstugan på Aspan där vi åt nygräddade våfflor. Våfflor mitt i den svenska skärgårdsmiljön - måste väl ändå ses som typiskt svenskt?!

Du gamla, du fria på er! Och tack för denna röda (gulblåa) dag!

Fredagsmys... eller hur var det?

Lillfredag idag. På riktigt. Speciellt med tanke på att det imorgon är lill-lördag och vi är lediga. Sen är torsdag. Men egentligen blir torsdagen som en fredag för mig eftersom jag är ledig på fredag. Och sen är det fredag på riktigt. Men fredagen blir ju då mer som en en lördag eftersom jag som sagt är ledig. Och sedan väntar ytterligare en lördag. Rörigt? Äh, fredag och lördag hela veckan lång - lättare kan det väl inte bli! Nu blir det en kopp av mitt favoritte och en stor ruta mörk choklad för att fira min nyvunna fredagskänsla. Imorgon ska vi klä oss i sverigedräkter, vifta med svenska flaggor och sjunga nationalsången hela dagen lång. Eller nöja oss med en dag ute i solen med lite grillning. Vi får se.

Gasen i botten

Helgen är förbi och en ny vecka tar fart. Två dagars jobb och sedan en dag ledig. Ytterligare en jobbdag och sedan ytterligare en ledig dag. Härligt!

Helgen har varit skön. En fredagskväll med några vänner på middag hos oss. En lördag med ett Kosta-besök och 3D-bio för två på kvällen. En söndag med en frukost på Hasslö, en tur i löparspåret, en hel massa tvätt och Niklas farmor som middagsgäst. Känner mig nu redo för två dagars jobb. Tjoho!