Mitt i vardagen

Lilltjejen sover i vagnen. Jag har precis placerat mig i solstolen en molnig tisdag efter att ha småfixat lite i trädgården. Idag har vi sådan dag då vi inte har något planerat - ingen att träffa, inget att besöka, inte ens en bil har vi. Slås av tanken att snart fyller Lillan ett år. Till hösten börjar hon på dagis. Snart är denna bubbla ett minne blott. 


Igår var det dags för blodomloppet. Ett par timmar innan det var dags var jag fast besluten om gå. En stund innan ångrade jag mig och sprang istället. Och trots att mitt halsonda nu har kommit tillbaka igen så är jag ändå nöjd med det beslutet. Det är något visst med att springa ett lopp. Ett pepp som jag helt omöjligt kan uppbringa en vanlig joggingtur hemma. Härligt! 

Helgen gick i en rasande fart som vanligt. I fredags blev det en kväll på Doppet med våra Hasslöfavoriter. I lördags fick vi spontanbesök från Växjö i form Lovisa, Johan och Ville, och på kvällen var vi hembjudna till familjen Elmér. En söndag med lite trädgårdsfix på förmiddagen då familjen från Ronneby agerade barnvakt, och en mysig eftermiddag med babyshower för Emelie. Livet på en pinne. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback