Mitt i grönskan

I helgen var det sommarvärme, idag kyla och hagelskurar. Aprilväder i maj. Vi hade finbesök i helgen i form av våra Skånefavoriter. Passade bra när Lilla Hawaii visade upp sig från sin bästa sida. Grill och altanhäng - det är sånt som får en att må riktigt bra. Häcken börjar slå om till grönt, silverpäronträden är täckta med vita blommor och björkarna på tomten har fått löv. Vackraste tiden på året. Växthuset har anlänt och nu ska det "bara" upp också. Har nog insett att det inte är så "bara", speciellt inte när man ska jaga en vilding samtidigt. Det får ta tid. Det bara är så. 


I övrigt är vi trötta för tillfället. T:s tänder gör sig påminda var natt vilket innebär väldigt lite sömn för samtliga i hushållet. Helt fantastiskt egentligen hur mycket människor vi egentligen sover - när vi tydligen kan klara oss på så här lite! Fast kanske inte helt symtomfria. 11 månader har lilla damen hunnit fylla. Nästa vecka är det terminsavslutning på sångstunderna. Dessa sångstunder har vi verkligen glatts åt både jag och Tilde. Längtat efter. Känns så märkligt att det snart är över. Att hon har blivit så stor. Min lilla stora tjej.

I veckan vankas Vårruset tillsammans med Mamma. Sjätte året i år för min del om jag har räknat rätt. Har nog aldrig varit så dåligt förberedd som jag är i år dock. De där springturerna är lätträknade. Men runt kommer jag ju. Det vågar jag tro på. I vilken takt är något helt annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback