En glimt av våren

En sliten småbarnsmamma (alltså jag) har idag varit hos frisören och fått håret slingat och klippt. Mycket välbehövligt! Lilla tjejen har varit förkyld sista veckan vilket har resulterat i på tok för lite sömn. Ja alltså för mig. Genast gjorde de mörka ringarna runt ögonen mig tio år äldre. Minst. Att få sitta ner i lugn och ro i en frisörstol med en kopp kaffe och en veckotidning - ja det kändes verkligen enormt lyxigt idag. 


I övrigt har vi idag varit i församlingshemmet och busat med Tildes kompisar. Tog en långpromad med Sarah och Agnes, och sedan mötte Tildes mormor  upp oss när vi kom hem. Tack bästa mamma/mormor för hjälpen idag!

Våren har anlänt lite smått och både snödroppar och krokus står i blom hemma hos oss. Några penséer och påskliljor har fått ta plats utanför vår ytterdörr och vi har haft ett par dagar nu då vi har boostat oss med solenergi. Våren är verkligen min favorittid på året. Man tar ingenting för givet utan njuter av varje solstråle och var blomma som ploppar upp. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback