Snö

Snön yr utanför fönstret. Sambon duschar, Tilde sover och jag får några minuters egentid. Om en stund ska vi bege oss till Ronneby för lite familjehäng och middag. Har varit ute en sväng idag med pulkan. Bara lite fram och tillbaka på tomten, men väl Tildes första pulkatur. 


Gårdagskvällen bjöd på en tur till Fjärdsjömåla för god middag och trevligt umgänge. Tilde kärade ner sig i Vilmer som fyller tre år i april. Vilmer i sin tur uppvaktade Tilde hela kvällen med att mata henne, visa henne alla sina leksaker, pussa och krama henne och visa traktorfilmer på Vilmers pappas mobil. Och Tilde hon mös. Och har nog aldrig ätit så mycket under en och samma kväll. Gulliga ungar! 

I övrigt har jag jobbat två dar den här veckan, så nu är jag igång. Första dagen kan nog beskrivas som kaos. Ja alltså inte på jobbet, utan i mitt huvud. När jag kom hem på kvällen var jag nästan beredd att kasta in handduken. Det är helt enkelt så att jag inte längre kan mer än att byta blöjor och mata barn. Andra dagen kändes det dock bättre, lite mer koll på läget, så det ska nog gå ändå.

På måndag börjar Niklas jobba igen efter en riktig långledighet över julen. Dags för rutiner igen. Längtar verkligen tills alla sångstunder sätter fart igen, och det gör med all säkerhet Tilde också. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback