När september tar vid

Helgen går mot sitt slut - ännu ett par dagar med strålande solsken. Men trots att det fortfarande är sommarvärme så känns det att hösten närmar sig. Värmen känns inte alls lika tryckande, och luften är hög och frisk. Har blivit flera långa barnvagnspromenader på sistone - och fler ska det bli för nya walkingskor är nu beställda. Det här med internershopping när man är småbarnsförälder är verkligen underbart. Och livsfarligt för plånboken.

Sambon har jobbat på bra i trädgården i helgen. Det där sommarprojektet som jag startade ett par veckor innan Tilde föddes är nu äntligen avklarat. Jag målade grunden höggravid, och sedan skulle Sambons arbete ta vid med att lägga sten runt huset. Jag väntade med att putsa rutorna på altanen i tron om att det inte skulle vara någon mening (ryker mycket när man skyfflar sten) - helt ovetande om att projektet skulle ta tre månader. Har i alla fall sluppit förfasas över alla flugor som har smutsat ner rutorna i sommar. Gräsfrön vid vårt nya lilla projektområde har också slängts ut idag. Nu väntar vi med spänning på våren! I övrigt är trädgården mitt dåliga samvete just nu. Den här tiden på året tappar jag verkligen all lust att gå och vattna och plocka med alla sommarblommor - de ska ju ändå snart bort. Det hela resulterar i flera krukor med halvvissna blommor. Tur att vi har tydliga årstider i det här landet så att de gröna fingrarna får vila lite emellanåt.

I helgen har vi haft kräftskiva tillsammans med våra Hasslövänner. En kräftskiva med en tjej på nio månader och en på tre månader tenderar dock att bli väldigt lugn - men trevligt i alla fall (och fantastiskt gott med kräftor).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback