När huvudet går på högvarv

Imorgon är det dags - barndop för lilla Tilde. Jag har hittills oroat mig mest för att maten ska bli bra, att den ska räcka, att få till spritsen av tårtorna, dukningen m.m. att jag alldeles har kommit av mig vid tanken på själva dopet. Nu är församlingshemmet dukat och pyntat. Maten står redo i kylskåpet och tårtorna är dekorerade. Känner mig "mätt" på alltihop redan - nu får det bli som det blir! Då förs tankarna istället till dopet i kyrkan. Vi ska alltså stå där framme, inför allt folk, i egenskap av föräldrar? Kände plötsligt att jag fick svindel. Och vi ska alltså hålla lilla tjejen mätt och glad under hela ceremonin också? Definitiv dömt att misslyckas. Men men - nu är det bara att köra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback