Barnfri

Hej och hå vad tiden går. Vi har haft en vecka med ett ganska fullspäckat schema - men mest med en massa skoj. Igår hade jag min första barnfria kväll sedan Tilde kom till världen. Var väldigt kaxig till att börja med - vaddå, jag ska ju faktiskt inte lämna henne till någon främling utan hon ska vara med sin pappa! Men precis när jag skulle åka in till stan så förstod jag. För Tilde var det väl inte så jobbigt att vara utan sin mamma en kväll - men för mamman var det tufft att vara utan sin Tilde! Men det gick bra ändå. Efter tag kunde jag slappna av och ha en trevlig kväll med chokladprovning och restaurangbesök tillsammans med kollegorna. Jag fick en jättefin orkidé också. Jo, det är ju en viss födelsedag som närmar sig - men det kan vi ta en annan gång.

Idag har jag och Tilde spenderat förmiddagen med tre av mina forna klasskamrater från gymnasiet - Sarah, Maria och Turid och deras goa ungar Agnes, Alice och Hugo som alla är i samma ålder som Tilde (plus/minus ett antal veckor). Mysigt! Många år sedan sist och nu satt vi där på golvet allihop runt den lilla bebishögen. Så det kan gå.

Fredag imorgon och hela veckoslutet bjuder på mycket umgänge i diverse konstellationer - fika, middagar, 90-årsfirande och Stockholmsbesök. Blir bra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback