Lyckligt lottade

Ligger här i en sjukhussäng med lilltjejen sovandes bredvid mig. Nej det är inget allvarligt som har hänt, lika bra att göra klart det från början. Vi är "bara" här på provtagning. Varit en jobbig dag med massor av stick, gråt och söndriga blodkärl. Så pass jobbig att sköterskorna till slut bestämde sig för att skjuta upp några prover - citat; "Det är inte rätt att plåga ett litet barn så här.". Därför kändes det extra bra när kvällens blodprov gick så väldigt bra. Världens gulligaste personal som underhöll Lillan med att blåsa såpbubblor, så sticket i stortån gick kanon. Tilde fick till och med en liten söt kanin, och efteråt verkade hon så där otroligt glad och nöjd. Skönt!

Åter igen vill jag bara hylla vår sjukvård. Den gulliga personalen som verkligen försökt göra allt för att det ska bli så bra som möjligt. Att hon är svårstucken är knappast märkligt - under ett halvår gammal och brås på sin mamma som har fått flera erfarna sköterskor att utbrista "Jag brukar aldrig misslyckas med det här!" vid provtagning. Vi är lyckligt lottade som bor i detta land. När vi låg på neonatalavdelningen var det ett klipp på nyheterna som har satt sig ordentligt i mitt minne. Ett sjukhus i Syrien som bombats, där de tvingats utrymma bebisar liggandes i kuvöser. Som sagt; vi är lyckligt lottade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback