Lugnet man bara finner i en trädgård

Lördagmorgon och vi njuter av lugnet här hemma. Vi har haft en hel vecka med strålande sol och klarblå himmel - riktig sommarvärme. Igår efter jobbet åkte Sambon iväg och fiskade. Jag ägnade hela kvällen i trädgården. Åkte och köpte sommarblommor till krukorna, och gjorde av med en halv förmögenhet. Men jaja, det får det vara värt. Jag ska ju faktiskt vara hemma och njuta hela sommaren också. 

I den här bloggen låter det som om jag inte gör annat än att hålla på i trädgården när solen tittar fram. De som inte har varit hemma hos oss måste tro att vi har mängder med rabatter, men så är verkligen inte fallet. Men jag finner något väldigt rogivande att gå och plocka bland blommor, vattna och känna doften av sommarregn - efter en heldag framför en dator på ett kontor. Det är en kontrast i det, att få jobba med händerna och bära tunga jordsäckar (ja jag bar det igår fast jag vet att jag som höggravid borde låtit bli - men jag orkade inte vänta in Sambon!) som gör att jag mår bra. Att se något fint växa fram och känna sig så där riktigt nöjd med det. Något som står högt upp på min önskelista just nu är ett växthus. Inget stort, utan ett litet i svart stål, där vi verkligen skulle få ägna tid till att välja vad vi skulle plantera där inne. Någon gång så kommer det där växthuset. Känns som ett måste. 

Men idag är det sista dagen med solsken. I veckan väntas regn. Perfekt tid att slänga ut den där gödningen, vilket vi inte hann tidigt i våras. Min plan just nu är att jobba ett par dagar till den här veckan och sedan gå hem i väntan på att det lilla knytet ska anlända. Kanske hinner solen tillbaka tills dess, vi får se. Kanske kommer till och med vår lilla skatt före, vem vet. Idag bär det i alla fall av ut till sommarstugan på Aspan en sväng, och ikväll blir det Eurovision tillsammans med goda vänner. 

Ha en fin lördag och njut av solen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback