Den där väderleksrapporten

Enligt SMHI ska det ha regnat hela dagen här. Och enligt väderappen ska regnet stå som spön i backen i just denna stund. Vi ägnade förmiddagen åt att slänga ut gräsgödning - MEN något regn har vi inte sett till! Och jag förstår att detta kanske är en tråkig sak att klaga på, men ska jag verkligen behöva vattna hela gräsmattan nu för att inte riskera att gödningen bränner sönder hela gräsmattan istället? Suck! 

Idag har det varit söndagslunk som har gällt. En långpromenad med Amanda, följt av bullbak på hemmaplan. Nu är jag redo inför sommarens fikagäster! Just nu står det en gryta och puttrar på spisen, väntas söndagsmiddag tillsammans med Gredebyborna. En gryta kändes passande denna gråa dag, även om det nu inte verkar komma något regn.

Imorgon väntar en ny jobbdag. Går in på mina sista dagar, sedan är det dags att gå hem och vara bullmamma på heltid. Eller nåt. 
Gårdagens altanfix i sommarstugan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback