Dagens lycka

Dagens lycka var när jag hittade ett par shorts längst inne i garderoben som gick på. Jag har nämligen handlat väldigt lite kläder som gravid. Tre par byxor och en jeanskjol har fått räcka. Tröjor har jag klarat mig ganska bra med ändå, så länge jag har använt de lite pösigare eller längre varianterna i garderoben. Men just idag när solen skiner så hamnade kjolen i tvättmaskinen och att lägga sig i solen med jeans kändes ungefär som att dra på sig en tvångströja. Så ja, det kändes som ren lycka att få på sig ett par shorts (även om jag är tvungen att lätta på knappen när jag sätter mig ner). 

Idag ringde väckarklockan runt klockan fyra hos oss. Stackars Sambon jobbar denna söndag. Jag har hittills ägnat söndagen åt att städa invändigt och att ta ett varv i trädgården med grästrimmaren. Och nu har jag då placerat mig i den nya solvagnen på altanen.

Även gårdagen bjöd på fix hemma. Jag har nu målat drygt 2/3 av hussockeln. Den sista delen, framsidan, fixar jag inte själv utan den kräver betydligt mer förarbete då vi ska försöka att lägga ny kantsten. Lär få bli ett sommarprojekt. Gårdagskvällen bjöd på dejt i stan med Sambon - sushi följt av biomys. Gäller att passa på nu, då det kommer att dröja innan vi får tid till sådant härnäst. 

Ha en fin söndag och njut av solen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback