Dagar med väntan

Mina två första lediga dagar i väntas tider är avklarade. Blev en torsdag med heldagsshopping, och lunch k stan, tillsammans med mamma. Mest mamma som shoppade dock, vilket var bra eftersom jag nu faktiskt också måste anpassa mig till att det inte är någon lön som kommer in på kontot varje månad, utan föräldrarpenning. Idag gick jag upp tidigt i morse och började måla hussockeln. Ett stort lyft för huset om ni frågar mig! Men jag förstår samtidigt att andra nog inte kommer se någon skillnad alls. Och nej, att krypa omkring på marken runt huset när man är höggravid i vecka 40 är ingenting som jag direkt rekommenderar. Men det finns de som har berättat att de dagarna innan förlossningen skurat alla golvlister med en tandborste, helt besatta av tanken att listerna måste vara rena tills bebisen anländer. Hussockeln är mina lister helt enkelt. 

Efter målningen blev det en tur ut till Dragsö för lite häng med töserna Olander, nykomlingen Olander, och mamma Franzén. När Sambon kom hem bar det av mot Ronneby för att hämta upp vår nyinköpta solvagn. Hör ständigt "Passa på och sov när bebisen sover!". Nu vet jag var jag ska sova - i solvagnen på altanen! Tog en tur hem till mamma och pappa också för att överlämna mors-dag-presenten en vecka för tidigt. Man vet ju trots allt inte vad jag gör om en vecka, så lika bra att vara förberedd. Sambon har ägnat fredagskvällen till havs så jag har haft en lugn och skön ensam-hemma-kväll på altanen. Bara jag och magen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback