2

Dagarna går och blott två dagar kvar till beräknat datum, även om jag själv förväntar mig att gå över ett bra tag. Känns helknäppt, jag är alltså höggravid för tillfället men känner mig inte som det. Det känns så oerhört lyxigt att få strosa omkring hemma den här tiden på året, när det är som vackrast och när solen skiner - så pass lyxigt att jag får dåligt samvete. Det finns väl ändå tusen saker som jag borde ta tag i, eller? Känns taskigt att de säkert sliter på jobbet och här går jag bara hemma, trots att jag inte ens är sjuk. Känns som om jag skolkar. 

Men jag vet, jag ska ta det lugnt och det gör jag också. Försöker boka upp lite varje dag för att väntan inte ska bli så dryg (läs för att jag inte ska börja klättra på väggarna). Igår tog jag en promenad med Jennie och Lovis på förmiddagen, och sedan spenderade jag eftermiddagen med lillebror Mathias och Farmor i sommarstugan - en riktigt varm och skön sommardag! På kvällen kom familjen Elmér förbi på en snabbvisit. Under veckan har jag diverse kompisträffar inbokade, men just idag är schemat rent. Funderar på att göra den där rabatten som jag har tänkt på så länge, men tänker i nästa stund att det kanske inte är så bra att gräva bort de där stora och tunga grästuvorna själv i nuvarande skick. Kanske skulle röja upp i vår lilla skogsdunge, ifall vi skulle få ett infall i sommar och ta tag i den där plätten. Men förmodligen likadant där - dumt att ge sig på ett för stort och tungt projekt nu. Får fundera lite... 
Sandvik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback