Bland Ikea-möbler, nostalgi och fnissande

Ännu en helg har förflutit förbi - jisses vad tiden går. Förra veckan var det verkligen fullt ös som gällde. Mycket skoj, men oj vad sliten jag kände mig igårkväll. Ser nu fram emot en vecka med inte fullt så pressat schema utan lite mer hemmatid.

I onsdags tog jag en ledig dag, men särskilt lugn blev den inte - åkte hemifrån tidigt och kom hem lagom till läggdags. En heldag på Ikea tillsammans med Lillebror Mathias och Mamma. Tillsammans fyllde vi ett helt släp, och väl tillbaka i Ronneby fick Pappa, Niklas och lillebror Simon agera flyttgubbar och bara upp alla möbler på fjärde våningen (givetvis ingen hiss) till Mathias lägenhet. Försedda med skruvdragare, hammare och bruksanvisningar byggde vi sedan ihop möbler. När matbordet och stolarna var ihopskruvade så pausade vi också med lite flyttpizza. 

På torsdagen firade vi Niklas mammas födelsedag och i fredags blev vi bjudna på en mysig middag hemma hos familjen Friberg i Björkeryd. I lördags tog jag åter igen mitt pick och pack - men denna gången styrde jag bilen mot Växjö, för en helg tillsammans med "Flickorna Fniss". Första gången på dessa snart sex år som vi återförenades i just Växjö. Tog en promenad på Campus och passade på att ta en fika på universitetsbiblioteket. Efter att ha ägnat en stor del av sin tid under fyra hela år innanför de där väggarna, så känns det väldigt märkligt att komma tillbaka dit efter dessa år. Förundras över hur lite som har ändrats, att allt bara verkar snurra på där som vanligt fast vi inte är en del av det livet längre. En känsla av utanförskap. En stor dos av nostalgi. Tacksamhet. Efter en kväll med lite god mat så gick vi två med stora magar och la oss tidigt på hotellrummet, medans de andra fortsatte att dricka drinkar i baren. Lite god hotellfrukost och mycket skratt ihop på det - och ja, helgen var fulländad.

Imorgon är det dags för den fruktade glukosbelastningen. Belöningen kommer i alla fall bli lite mysigt hjärtljud. Det går fort mot maj... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback