Juni

Det har varit ett antal riktigt varma dagar och de fortsätter. Jag brukar inte klaga på värmen, men det är verkligen jobbigt att vara höggravid i stekande sommarhetta. Jag avundas inte dem som väntar barn i slutet av augusti och som därmed ska gå runt som svettiga flodhästar hela sommaren. Märker att jag tål betydligt mindre värme än exempelvis Sambon - men nu kan det helt omöjligt vara långt kvar. Lite mer än en vecka till sista datum. 

Igår fick jag nog och bestämde mig för att måla hussockeln på framsidan också - flytt av stenar, utgrävning, tvätt av grunden och till slut målning. Så nu är det där sommarprojektet gjort! Eller i alla fall min del. Sambons del med att lägga sten kvarstår. Tog åter igen en tur till Plantriket och bytte ut alla överväxta penséer. Visst, de skulle klara sig någon vecka till - men vem vet om jag har tid att plantera då. Jag har varit och köpt blommor näst intill varje dag under ledigheten, men nu får det faktiskt vara slut på det. Det får räcka med att ta hand om de växter som jag redan har köpt hem. 

Har haft en jobbig och varm natt. Somnade vid midnatt och vaknade sedan urpigg klockan tre. Efter ett par sömnlösa timmar så gick jag till slut upp och åt frukost vid halv sex. Det här med att kroppen förbereder sig inför vakna nätter, vore det inte bättre att faktiskt sova då? Nu har jag i alla fall sovit någon timme. Så vad händer idag? Jag har några småprojekt att sysselsätta mig med på att-göra-listan. Men den där listan blir allt kortare. Behöver tips! Har läst på om betonggjutning, men att åka iväg och köpa en betongsäck på 25 kg är nog inte helt optimalt va? 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback