En tidig högsommar

Ännu en mycket varm och solig dag. Det är inte utan att man undrar hur resten av sommaren ska bli, om vi nu "förbrukar" våra sommardagar och har en sommar med regn och rusk att se fram emot sedan. Men nej, nu ska jag inte vara negativ. 

Igår köpte jag med mig en liter jordgubbar (svenska såklart) och tog lille bilen (utan AC) till sommarstugan på Aspan. Där fläktade det åtminstone lite, så blev en lugn och skön dag i skuggan på altanen. På kvällen blev det en liten tur med båten i solnedgången. Härligt! Nytt för i år är att båten har fått en båtplats i havet. Sambon är nöjd, och jag är minst lika nöjd över det faktum att vi slipper ha båten stående på uppfarten hela sommaren. 

Idag ska vi åka och köpa ett solsegel. Har tidigare aldrig tänkt tanken på att vi skulle behöva ett sådant, men som höggravid i högsommarvärme så söker jag skugga - och en stor del av dagen har vi ingen sådan på altanen. I övrigt går vi nog ännu en lat dag till mötes. Man orkar inte göra så mycket vettigt i denna värme. Gräsmattan har blivit brun på grund av avsaknaden av regn, men det får helt enkelt vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback