Bland surdegar och glädjebesked

Efter ett par dagar med snö och gnistrande sol, följt av ännu mer snöfall, så möts vi idag av en grå dag med plusgrader. Snön håller på och smälta bort helt och hållet.

Söndagförmiddag efter en lugn helg. I fredags somnade både jag och Sambon på soffan till en film innan klockan slagit nio. Igår var det fix hemma som stod på schemat, storhandling, fikabesök i form av mamma och pappa, samt middagsbesök på kvällen i form av Hanna och Chrille, samt busfröna Bella och Theo.

Idag ska julsakerna bort! Lite tråkigt för jag har inte riktigt tröttnat på dem än. Den vita pappstjärnan lyser fortfarande så fint, och altanen kommer att bli så tom utan julgranen. Men till nästa år igen, kommer han vår gamle vän.. Dagen till ära bakar jag dessutom mitt livs första surdegsbröd. Cilla har gett mig en ny liten vän som bor i kylskåpet, en sådan där liten vän som man ska mata emellanåt och kan baka bröd på. Ska bli spännande att se om jag reder ut det. 

I natt fick vi ett mms med ett besked som gör att leendet kommer att vara påklistrat hela dagen - oavsett hur det går med brödbak och julgransplundring. En liten kille har kommit till världen och vi glädjs med familjen Elmér. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback