När vardagen är som bäst

I början av detta år investerade jag i en väggkalender till vårt "nya" hemmakontor. Ett försök att få Sambon att vara lite mer up-to-date. Allt som oftast är jag en vandrande och rabblande kalender, medans Sambon däremot inte verkar lägga ett enda datum eller ett enda klockslag på minnet. "Aha, var det nu till helgen?!". Så ja, för att råda bot på detta har jag alltså då köpt en kalender. Nu när vi befinner oss i slutet av februari så inser jag att det nog var ett mycket klokt beslut - för oj vad fulltecknad den där kalendern blev. Ja inte tycker jag att det har gjort någon skillnad på Sambons minne kanske, numera glömmer han inte bara datumen och klockslagen utan också det faktum att vi faktiskt har en kalender. Men en kalender där man ser månad för månad ger en bra överblick på vad som komma skall. För kommande veckor är sannerligen fulltecknade - men med mycket skoj som tur väl är.
 
Ännu en helg har susat förbi. I torsdags efter jobbet tog vi en tripp rakt ut i skogen, närmare bestämt Fjärdsjömåla, för en middag hemma hos Andy, Frida och lille Vilmer. I fredags efter jobbet tog vi vårt pick och pack och begav oss mot Skåne för att hälsa på våra Kristianstadsfavorieter. Blev en middag inne i stan och sedan sussade vi (eller i alla fall jag) gott i gästrummet i Värestorp. På vägen hem på lördagen så tog vi en tripp förbi lillebror Mathias nya lägenhet där hela ligan jobbade för fullt med operation flytt. Blir nog finfint när det är klart. Jag och Sambon försökte oss på en lördagskväll med lite film, men jag somnade nog i soffan innan ens filmen hade börjat. Och igår var det dags för dop för lilla Lovis. Efter dopet passade Kim och Jennie på att överraska sällskapet med ett bröllop också - varför inte passa på nu när hela sällskapet ändå var samlade.
 
Ny vecka och nya tag. Sportlovsveckan är inledd. Lovveckor innebär ofta lite lugn på jobbet då de flesta med barn passar på att ta lite ledigt. Lite "när katten är borta dansar råttorna på bordet". Ungefär. Skönt att kunna ta tag i sådant som har blivit liggande under hektiska perioder. Hemma har jag en del planer som behöver sättas i verket i veckan. En middag tillsammans med några Nättrabyfavoriter. Och i helgen tar vi vårt pick och pack igen och sticker iväg. Blir nog en bra vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback