Terminstart

Ny vecka har tagit fart, och jag och Tilde inledde den med att ta en tur till mitt jobb. Kryllade av nya studenter på Campus. Pirriga och nyfikna. "Gud - jag har drömt mardrömmar hela natten om att jag ska försova mig eller inte hitta en parkering!". Minns den här tiden för tio år sedan (galet länge sedan!) när jag var ny student i Växjö. Pirrig första dag då alla tittade nyfiket på varandra. Första personen jag pratade med var Lina, som visade sig vara nästan granne med mig i min lilla etta på 25 kvadratmeter. Sedan var det dags för nollning, en av de roligare veckorna i mitt liv. Så ja, lite avund kunde jag nog känna idag när jag anlände till Bth. Samtidigt känner jag mig långt ifrån det livet nu med en liten tjej i vagnen (och en bebisspya på hela tröjan när vi var på väg därifrån). Skoj att träffa kollegorna i alla fall, om än bara på en kort visit.

I helgen firade vi Kims födelsedag med lite grillning hos Johan. Igår kom mina föräldrar och Mormor och Morfar förbi på en fika. Vi påbörjade även ett nytt trädgårdsprojekt lite hastigt. Niklas lånade Morfars motorsåg och sågade ner ett antal träd (cirka sju stycken) och en stund senare hade vi en grävmaskin på tomten. Nu inväntar vi ett stort lass matjord och sedan ska det planeras (läs "ska vi försöka komma överens om vad vi ska göra med denna yta"). Jag tänker bärbuskar och odlingslådor. Niklas tänker ett utegym.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback