Bakom ett rosaskimrande filter

Det är mycket mysigt att gå hemma med lilltjejen hela dagarna. Absolut. Men det är långt ifrån enbart rosaskimrande. Vi har nog ändå ganska så "lätt" jämfört med många andra småbarnsföräldrar. Nattsömnen funkar helt okej och har gjort det hela tiden (peppar peppar!), men det är mycket annat som är betydligt mer oglamoröst än fina instagrambilder med ett snyggt filter på. Igår var det exempelvis bajs precis överallt. På riktigt. Och så kom det en stor fontän med spya precis innan vi skulle åka iväg. Såklart. Igår körde jag fyra maskiner tvätt av just dessa anledningar, inklusive babygymmet och babysittern. Det är mycket gos och leendet, men även en ständig kamp mot en liten mage som värker (och därmed mycket skrik och gnäll). Vi har en bestämd liten dam som talar om vad hon vill genom att skrika så högt hon bara kan. "Vad ilsk hon låter.". Jo tack! Ibland tänker jag att det nog är som med hundar, ju mindre de är desto mer skäller de för att kunna hävda sig. Och själv går jag runt och känner mig trött och rastlös på samma gång. Blir smått förtvivlad av tanken att hela sommaren snart har gått och jag har knappt tagit mig utanför tomten. Orken tryter vid minsta motgång.

Men som sagt, det är mysigt att gå hemma också. Fascinerande att se hur Lillan utvecklas för var dag som går. Idag har hon på sig en body i storlek 56 som vi fick när vi låg inlagda på neo. Jag minns att jag skrattade åt hur stor den var. Idag är den alltså lagom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback