Vårdag i april

Solen skiner och jag har placerat mig i solen på altanen. Sambon har i veckan klippt gräset för första gången i år och just nu fixar han med båten tillsammans med Pelle. Ja vårkänslorna spirar. Det ser man nog inte minst på min historik på Google. Jag har googlat på allt som har med att göra med vårgödsling, droppslang, robotgräsklippare, lasera altangolv, måla husgrund, vertikalskära gräsmatta, rengöra stenbeläggning, och beskärning av buskar och träd. Det finns mycket att ta tag i här hemma - minst sagt - men just på våren finns det något hoppfullt i det. 

I övrigt har jag åkt på en vårförkylning. Halsont och hosta. Därav mest googlande och inte så mycket göra. Som alla andra år så har jag klarat mig fint från sjukdomar och förkylningar hela vintern, men framåt vårkanten - då hugger bacillerna tag i mig. Hoppas på en snabb återhämtning, för hosta med en mage av modell större är inte rolig. 

Ha en fin helg och njut i vårsolen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback