Solenergi kombinerat med hosta

Söndagsförmiddag och solen skiner på en klarblå himmel. Visserligen så blåser det ganska bra också, men eftersom man inte märker av det inomhus så sprudlar energin ändå. Idag vill jag plantera blommor, bringa ordning i odlingslådorna, rengöra altangolvet inför kommande lasering, planera sommarens projekt, putsa fönster... Tyvärr kommer nog lungorna sätta en del käppar i hjulet. För hur energisk jag än kan känna mig i huvudet så säger fortfarande kroppen och förkylningen stopp. Men jag är helt klart mycket piggare nu än tidigare under veckan, så lite ska jag väl orka med. 

Helgen har som vanligt förflutit förbi fort. I fredags blev det en spontan kväll med Hasslögänget. Igår blev det i alla fall lite fix i trädgården, samt riktigt fikakalas hemma hos farmor (för sent födelsedagsfirande). Lördagskvällen spenderades med film i tv-soffan. 

Och magen den växer. 39 dagar kvar enligt appen. Skräckblandad förtjusning vid tanken på hur nära det är. Jag längtar ju (såklart) samtidigt som jag har gått in ett ett mode då jag vill hinna med så mycket som möjligt innan. Min app har sagt till mig för flera veckor sedan att jag bör ha packat den berömda väskan. Men nej, den är inte packad ännu. För jag är inte redo ännu. Och okej, jag fattar att Pyret struntar fullständigt i om jag känner mig redo eller inte, eller om väskan är packad - men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback