Kampen mot bacillerna

Halva veckan har passerat och jag har mestadels hållt mig hemma. Förkylningen från helgen blev outhärdlig. Hosta av västa sort. Jag trodde att jag inte hade någa magmuskler kvar alls efter den här graviditeten - men oj vilken träningsvärk man kan få i magmuskler som inte finns.
 
Under dessa dagar har det i alla fall blivit lite jobb hemifrån. Att sitta framför en dator funkar nämligen fint. Att däremot behöva förflytta sig, om så bara till köket för att ta ett glas vatten - det har varit en utmaning! Idag utmanade jag mig själv rejält och tog mig ända upp till affären för att handla lite frukt. Och vet ni, jag klarade det. Det gick inte fort utan i väldigt sakta mak, men jag överlevde. Så om jag inte plötsligt blir sämre under kvällen så ska jag ge mig på att gå till jobbet imorgon. Ikväll har jag bakat lite småkakor också. Mest för att se om jag skulle klara att hålla igång en liten stund. Så nu har jag frysen fylld med kolakakor och sega chokladsnittar - bra inför sommarens fikastunder. Så varmt välkommen hit på en kopp kaffe och en liten kaka. Men först ska jag bli frisk.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback