Det här med jobb

En gårdag med revisorsbesök och avlämning av arbetsuppgifter - en dag som jag och min kompanjon Josefine sett fram emot kändes nu plötsligt lite snörplig. Jaha, och nu då? Ska vi inte jobba ihop mer? Vi skulle ju fira med att dricka drinkar när det här var över, och det gick ju liksom i stöpet nu. Ja jag skulle väl visserligen kunna beställa en alkoholfri drink men är ju inte riktigt samma sak. Vi fick i alla fall fira med varsin chokladbit - alltid något! 

Dagarna rullar verkligen förbi fort nu. Att jag faktiskt ska gå hem från jobbet börjar bli allt mer påtagligt. Mötesinbjudningar på datum då jag helt omöjligt kommer kunna närvara haglar in. Jag förstår att jag kommer att ha annat att fokusera på då, att jag kommer att vara helt nöjd med den tillvaron när det väl är dags - men just nu känner jag mig nästan lite utanför. Jag vill ju också vara med! Löjlig tanke men som ändå gnager lite. Vissa kan säkert vara helt oförstående, medan andra förstår precis. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback