När helgen tar vid

Fredagkvällen är här. Äntligen säger nog många. Äntligen kommer nog vi också känna imorgon eftermiddag. Ja, både jag och Sambon ska jobba imorgon också. Känns lite tufft så här på fredagskvällen, nu när ögonen nästan går i kors (speciellt med tanke på att jag jobbade i söndags också) - men välbehövligt om man ser till mängden arbete på jobbet. När alla andra imorgon bitti sitter hemma framför Nyhetsmorgon och äter helgfrukost, ska i alla fall jag och min kollega äta frallfrukost på jobbet. Så det så. Någon slags morot behövs för att köra arbetsdag nummer sju i rad.
 
Veckan har gått fort. Veckor som kantas av bokslut och prognos tenderar liksom att göra det. Förra helgen hade vi kräftskiva hemma hos oss tillsammans med "Hasslögänget" En mysig kväll med god mat. Söndagen innebar som sagt jobb, och kvällen spenderade jag i Gredeby där tjejligan överraskade Helen med en liten babyshower. Lyckad och trevlig liten tillställning.
 
Ikväll råder lugnet hemma hos oss. Vi har bestämt oss för att hämta pizza på Doppet. Först var planen bio och en bit mat i stan, men när bio-utbudet inte visade sin bästa sida så kom vi fram till att det var skönare att bara vara hemma. Sambons väckarklocka kommer att ringa klockan fyra imorgon bitti. Borde nästan vara olagligt en lördag. På kvällen bär det sedan av på kräftskiva nummer tre för i år, den här gången i Björkenäs.
 
Ha en fin helg!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback