Det här med dåliga samveten

Dagarna rusar förbi. Har lite plus nu på samvetet när det gäller släkten, men ligger på minus när det gäller samvetet och flera vänner. Vill så mycket men tiden och orken räcker inte riktigt till. 

Hur som helst, har varit en jobbintensiv vecka och nu är äntligen budgeten inlämnad - skönt! Ser riktigt fram emot den här nästkommande veckan och allt jag ska hinna nu av den där stora dåliga-samvetes-högen som ligger på mitt skrivbord (ja även dåliga samveten här!). Har kommit igång lite smått med träningen igen och tre träningspass har det blivit i veckan, så nej inga dåliga samveten där denna söndag. 

Igår hade vi besök av familjen i Ronneby. Killarna begav sig ut på fisketur.  Jag och mamma tog först en långpromenad på Tromtö och sedan satte vi igång att göra kroppkakor. Blev en lite annorlunda lördagskväll med kroppkakemiddag ute på vår altan. 

Idag vaknade jag med huvudvärk. Hoppas att kaffet gör susen för skulle vilja ägna dagen åt att städa undan de vissna sommarblommorna i krukorna på tomten (ännu ett dåligt samvete). Är inne i en rensperiod. Har rensat ut mängder av kläder, rensat i tvättstugan, i vår lilla bod, ja lite överallt (av med tidigare dåliga samveten)! Nu är jag sugen på en ny soffa, uppdatering av vardagsrummet, boa till det inför den kommande mörka perioden. Höst är lite mysigt ändå. I alla fall så länge solen skiner. 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag är precis likadan nu, rensar och vill köpa nytt :)

Svar: Exakt så här också! :) Vi måste boka in ngt snart, länge sedan nu!
Camilla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback