När tröttheten tagit över

Frusen i afton. Krupit upp i soffan med en tjock ullpläd över mig och en kopp te på soffbordet. Tänker att jag borde ta tag i adventspyntet. Jag menar, alla andra är ju så driftiga och många har ju redan förberett ALLT inför helgen. I sociala media ser man hur folk har tagit fram både tomtar och gran sen veckor tillbaka. "Jag kunde inte hålla mig!". Inte hålla sig? Jag känner mig matt bara vid tanken på allt som ska fram, att jag borde ha putsat fönstrens innan och ansträngningen som kommer krävas för att stjärnorna ska hänga rakt. Men jag hinner. Och gör jag inte det så blir det jul ändå.

Tog en tripp förbi Blekingeplantan på hemvägen från jobbet där det var adventsmys. Kom hem med en hyacint och en liten goodiebag - så där har jag i alla fall en antydan till julpynt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback