Adventspiff

Vaknade upp denna lördagsmorgon och möttes i vardagsrummet av en gran. Gran! Frågade Sambon varför i hela friden han har tagit fram granen redan och fick svaret att jag ju faktiskt sagt att vi skulle ta fram julsakerna idag. Jag syftade då på adventsstjärnor och ljusstakar - men nu blev det en gran också. Efter en del fnissande från min sida och en oförstående min från Sambons sida så fick till slut granen flytta från vardagsrummet och ut i uterummet i alla fall. Jag har världens bästa Sambo! 

Nu är adventsstjärnorna och stakarna på plats. Ska bara komplettera med några glödlampor och sedan är det klart. Kanske ska någon utebelysning också, vi får väl se. Nu inväntar vi morgondagen och att få tända första ljuset och sedan har upploppet mot jul startat. Första julklappen inhandlades faktiskt igår, så nu är jag på g. Så var det ju det här med julbak men.... Nej! Jag håller mig till köpta pepparkakor ett tag till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback