Vårdag i mars

Solen skiner på en klarblå himmel, termometern visar åtta plusgrader, och det bästa är att det är söndag idag och jag är ledig. Idag ska jag slänga den torra ljungen och istället plantera penséer, bara tanken på det gör att jag blir lite smått lycklig. Vår, underbara vår. 

Idag kommer dessutom Sambon hem. Skönt, det känns så tomt här hemma. Men jag har haft en bra ensam-hemma-helg ändå. Började lördagen med ett pass Indoor walking på gymmet. Efter lite fix hemma blev det en tur till Ronneby där jag och Lillebror Simon tog en god lunch på stan, och passade även på att övningsköra lite. På kvällen kom Josse och lilla Skye förbi för mellomys. 

På med trädgårdshandskarna nu! Kanske till och med skulle ta årets första kopp kaffe på altanen. Livskvalitet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback