Firande i dagarna två.

Måndag och ledig dag. Jag jobbar på att ta ut mina semesterdagar då semestersparkontot har skjutit i höjden, och ja - det går faktiskt ganska bra. Det är skönt med en ledig dag hemma när man har varit på vift hela helgen. 

Helgen ja... I helgen har vi firat! I lördags bar det av mot västkusten och Halmstad för att fira Nicklas 50 år. Blev en kväll med ölprovning tillsammans med en fd bryggmästare på Carlsberg, en bussresa till hemlig destination vilket visade sig vara en restaurang inne i stan. Där bjöds det på mycket god mat, innan vi återvände hem till Faster igen för presentöppning och lite drinkar. Och så lite korvgrillning efter midnatt också såklart. Trevlig kväll! Vi övernattade i Halmstad och på söndagen begav vi oss mot Blekinge igen, dags för nästa firande - examensfirande av Hanna i Ronneby. Ännu en kväll med trerätters och tårta. Tack för det! 

Så ja, sammantaget har vi ätit gott i helgen. Lite för gott kanske med tanke på att bikinisäsongen inte ens har börjat. Idag har jag inte planerat så mycket, eller rättare sagt jag har redan tagit tag i allt det som jag skulle ha gjort idag. Sambon har bilen så jag kan inte ge mig ut på några längre äventyr heller. Men en långpromenad får det nog bli efter denna kaloririka helg. Joggingskorna får vila lite till, men om knäna känns okej i veckan kanske jag vågar testa nästa helg. 

Och ja. Det blir Bråvallafestivalen. Jag är taggad. Spänd. Och ja, lite orolig. Men kommer nog att bli super. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback