Sommardagar bland bad och byggdamm

Vilka härliga dagar, den ena dagen varmare än den andre. Sambon har precis gått på semester och det är inte utan att jag känner mig lite avundsjuk. Visserligen har jag bara tre dagar kvar, men det verkar som om det fina vädret inte kommer att hålla i sig riktigt så länge.

I fredags tog jag min lediga dag. Blev en solig dag på stranden. Vi firade sedan in Sambons semester med skruva i de sista golvbrädorna på altanen. Festade till det med lite musslor på kvällen och sedan blev det en tur bort till en annan Hasslöbo för ett dopp i hans 32-gradiga (!!) pool. Ganska skönt att hoppa i där när klockan slagit halv tio på kvällen. 

Igår tog jag och Sambon ett dopp på förmiddagen för att kyla ner oss ordentligt - och sen började det kluriga jobbet med altanen. Mamma och pappa kom förbi för att hjälpa till (läs pappa och Niklas byggde altan och jag och mamma försökte att få dem att intaga en jämnt flöde av energi för att orka). Nu har vi kommit så långt att hålmåtten ska vara korrekta. Det som kvarstår är att måla det hela två gånger till (mitt jobb) och en del finsnickeri (sambons jobb) - och sen kan vi sätta upp väggarna! Så ja, med lite tur och medvind har vi ett inglasat uterum lagom till Hasslöfestivalen. 

Efter allt altanbygge igår blev det grillning vid sommarstugan på Aspan. Gudomlig kväll. Ljummen. Ville inte gå och lägga mig. Så ja, njut av de här dagarna mina kära vänner. Sommaren är kort.. Och på fredag kommer Ledin till ön! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback