Efter stängda böcker kommer solsken

Är det bara jag som redan märker av att dagarna har blivit lite längre, att ljuset stannar lite längre än bara för ett par veckor sedan? Så skönt att det går på rätt håll igen, mot ljuset och bort ifrån mörkret. Dagen har bjudit på sol och vårkänslorna spirar. På tok för tidigt, jag vet. Med solen återvänder energin. Idag har jag exempelvis hunnit med ett morgonpass på gymmet (jo jag var bara tvungen att skryta lite om det), storstäda  huset och ta en långpromenad i solskenet på Tromtö. Veckan i övrigt har bestått av bokslutsarbete. Bokslut är kul, det tycker nog de flesta ekonomerna, men ack så uttröttande. Känns därför riktigt skönt att allt nu är färdigställt, riktigt riktigt skönt. 

Ikväll bjuds det på middag i Nättraby. Tror på en riktigt bra kväll, vad annat kan det bli efter en riktigt bra dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback