År 2014

Nytt år och nya möjligheter står för dörren. Ett helt år som vi ska fylla med nya minnen och erfarenheter. Jag gillar verkligen idén med att låta det gamla vara glömt och låta det nya ta vid, det här med nyårslöften och hopp om en ljus framtid. Men innan vi blickar framåt så måste jag ju (traditionsenligt) få ihop en resumé av år 2014 - ett värdigt sätt att ta farväl.
 
År 2014 tog fart mitt ute i skogen, i Gredeby, där vi tillsammans med våra vänner skålade in det nya året. Hela vintern 2014 var en tid som mest präglades av jobb för min del. Vi hade en stor omorganisation på jobbet, vilket resulterade i flytt och "nya" kollegor. Lite av en kulturkrock blev det allt. Det har varit kämpigt. Men vi är på rätt spår nu i alla fall. Framåt våren så "trillade" flera nya personer in i våra liv. Flera av våra vänner fick plötsligt nya familjemedlmar, ni vet sådana där små söta som både skrattar, gråter, bajsar och är alldeles bedårande. Detta resulterade i en vår med flera dop och även en hel del bebisgos. År 2014 var också ett år i kärlekens tecken för många av våra vänner. Fyra bröllop blev det allt som allt under detta år - fyra fantastiskt fina bröllop. Och ett frieri fick vi också bevittna, icke att förglömma. Det blev också tre olika möhippor under år 2014 - den ena galnare än den andra. Många skratt och minnen som sitter djupt.
 
År 2014 har också varit året då operation trädgård fortlöpte. Bara för att man har fått till en gräsmatta och en häck så är man inte klar. Nej, allt annat faktiskt. Innan sommaren hade tagit fart hade vi både fått ett nytt altandäck, lagt plattor runt om huset och bygget ett litet redskapsskjul. Och tur var det att vi gjorde det innan sommaren detta året - då vi hade den finaste sommaren någonsin (ja, nästan i alla fall!), och då ville vi såklart passa på och njuta istället. Våren firade vi in med valborgsfirande hos vänner i Johannishus. På semestern blev det en tripp till underbart vackra Varberg (de dagarna kommer jag inte att glömma i första taget) och även en tripp till fina Öland. Blev också många lata dagar på stranden och till havs med båten. Sambon fiskade sig igenom hela sommaren skulle jag nog vilja påstå (frågar ni honom så fiskade han ändå inte tillräckligt). Midsommarafton firade vi i goda vänners lag i Björkenäs samt på Hasslö. Hasslöfestivalen var som vanligt några av årets bästa dagar. Minnet av kräftskivan 2014 får nog också RÄKnas som en dag att minnas - eller vad säger ni?
 
Efter sommaren kom hösten. Jag och Farmor tog en tripp upp till Halmstad för att hälsa på Faster med familj. Jobbmobilen behövde en tvätt tyckte jag och hamnade i tvättmaskinen. Många kommentarer har jag fått om detta sedan dess. Jag fyllde 28 och så även min kära Sambo. Övriga kommentarer kring det är överflödiga. Jag och min kära vän Johanna tog en tripp upp till Göteborg för att hälsa på Ellen med familj - en trevlig vistelse med både julmarknad på Liseberg och ett besök på Gekås.
 
Hur har det gått med träningen år 2014 då? Jodå, den har hängt med ganska okej i alla fall. Traditionsenligt (ja efter två-tre gånger så är det väl ändå en tradition) så klarade jag mig igenom både Vårruset och Blodomloppet. Ja, dagen då jag och Mamma skulle springa Vårruset är ju egentligen en händelse värd att minnas för sig. Jag menar när två blonda tjejer står ett dike, sent en mörk kväll, på en 90-väg med punktering på bilen och tittar på när tre andra killar byter däck på bilen - då skäms man lite för att man kallar sig själv för feminist. 
 
Och mer då? Vi har haft många trevliga middagar - både hemma hos oss och på annat håll - med trevliga människor. Det är uppenbarligen sådant man gör när man har kommit upp i vår ålder. Flickorna Fniss hade en liten återträff i Malmö i juni - verkligen snart dags att planera in en ny träff. Årets sista dagar spenderade jag och Sambon i Lund - ett dygn med lugn för bara oss två. Nyårsafton spenderade vi sedan med våra favoriter i Kristianstad, där det bjöds både mat och sällskap som var utöver det vanliga. 
 
Sammtaget har år 2014 varit ett år med fullt ös. Så pass fartfyllt att jag inte själv har hunnit med riktigt. För år 2015 har jag stora förhoppningar. Förra året avslutade jag resumén med följande ord:
"Ett fint år. Men har förhoppningar om att år 2014 kan bli ännu bättre. Jag menar vi ska ju lägga plattor, bygga en altan, bygga ett förråd... möjligheterna är oändliga!".
 
Allt det där lyckades vi ju faktiskt med. Vågar jag hoppas på en carport med förråd 2015? Kanske. Övriga förhoppningar väljer jag att hålla inom mig ett tag till. De tankarna måste mogna lite till först.
 
 
Gott Nytt År önskar jag eder Alla! Låt 2015 bli till det finaste året hittills! 
 
                                                         
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback