Sista semesterdagar, arbetsstart och kräftskiva - allt i en röra!

Semestern är över och jag har redan jobbat två dagar. Mina tre sista semesterdagar var soliga och fina. Blev en dag i sommarstugan på Aspan, en dag vid stranden med flickorna från Grönadal, och en dag i stan för lite shopping och uträttande av ärenden. Tog mig i kragen och begav mig ut på morgonpromenader alla tre dagarna. Det är en speciell luft, doft och ett lugn tidiga sommarmornar och jag ångrar lite att jag inte tagit mig i kragen tidigare under semestern. 

Men på det stora hela - det har varit en fin semester med många dagsutflykter och mycket lugn. Många har ställt frågan "Har du haft en bra semester trots regnet?". Jag känner mig förvirrad - för SÅ mycket har det väl ändå inte regnat? Jag är lite brunbränd så här efter semestern, och nog har jag inte blivit det av att sitta ute i regnet heller. Lite mycket blåst, visst. Lite låga temperaturer. Lite för lite bad - men annars har vi haft det hur bra som helst! Jag har läst ut flera böcker under semestern, axlarna sitter numera där de ska (inte uppe vid öronen) och stress känns som något avlägset - härligt!

Första arbetsdagarna har gått bra, tidiga mornar som har resulterat i att jag har gått hem vid två-tiden - det är inte fy  skam! I torsdags efter jobbet tog jag cykeln ner till bryggorna för att svalka mig med en simtur, och vips kändes det här med att börja jobba som ett minne blott. På kvällen blev det en sen kvällspromenad när havet låg som en spegel. Hamnade sittandes på en klippa  tillsammans med Sambon och tittade på skådespelet då solen sjönk ner i havet.

Igår ställde vi till med kräftskiva för sju. En trevlig kväll i goda vänners lag med mååånga kräftor! Och fler kräftskivor lär vi nog slå ihop framöver. Sensommaren är lång. Hoppas vi i alla fall. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback