Det här med höst

Jaha, jag antar att den är här nu - den hektiska hösten. Långa dagar på jobbet och just nu lutar det mot att det blir jobb även någon dag i helgen. Även ute ser det höstaktigt ut - redan. Många träd har löv som har gulnat, men inte så där vackert i klara färger som en vacker septemberdag. Nej gulnaden går nu mer åt det brunaktiga hållet och beror helt klart mer på torkan än på kylan. Sambon är ute och jagar ikväll, även det ett hösttecken. Jag sitter framför tv:n och slötittar. Där har jag inte spenderat många stunder i sommar. Alla mina böcker har blivit utlästa i sommar. Jag har visserligen nya beställda, men ärligt talat vet jag inte om jag kommer orka läsa dem. Under semestern hade jag helt glömt bort hur trött man kan bli i huvudet efter en hektisk dag på jobbet.

Är i behov av något att se fram emot nu. En semester. En renovering. Ett projekt. Något. 
Hasslö 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback