OBS! Läses ej av känsliga personer.

Vad gör man en kväll när man ligger nerbäddad i soffan, röd om näsan och andfådd efter att ha gått ända ut i köket för att hämta en kopp te? Jo man plockar fram sin mobil och googlar på det enda man för tillfället har i sitt huvud, nämligen snor! Wikipedia är ju inget för den källkritiske, men just i afton är det ju knappast någon vetenskaplig artikel jag är sugen på att läsa. 

Visste ni att man kan producera upp emot ett par deciliter snor på en dag? Jo tack - det märks i dessa förkylningstider. Pappersnäsdukar har jag med mig vart jag än går. Snoret är i första hand till för att vara ett filter för att ta upp damm och partiklar som vi andas in via luften, detta för att skona våra lungor. Färgen på snoret beror på hur många blodkroppar det innehåller. Vid infektion så ökar blodkropparna, och ju fler blodkroppar desto gul/grönare. 

Mår du illa nu? Ursäkta i så fall. Men visst är det en gnutta intressant ändå? Det är något visst när man har en sådan här rejäl förkylning, just de första dagarna. Snoret är ju till bekymmer för precis allt - även om jag sitter alldeles själv på mitt kontor och jobbar så är det som om snoret har lindat in hela hjärnan, för tankarna når liksom inte ända fram.

Okej, utsäkta igen för nivån på inlägget. Men jag varnade er i alla fall i rubriken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback