Lördagar när de är som bäst

Söndagmorgon och jag ligger kvar i sängen. Bara för att jag kan och bara för att jag vet vilka tidiga mornar jag har framför mig. 

Gårdagen bjöd på lite shopping i stan, följt av en fika på Espresso House, med barndomsvännen Hanna. Ärligt talat minns jag inte när jag gjorde sådant senast t i Karlskrona. Oftast så bestämmer jag mig för att jag ska köpa något speciellt i stan, punktmarkerar den butiken där jag ska handla och lägger in parkeringstid för max 20 minuter. Blev lite smått lycklig igår av att få gå in och ut i olika butiker utan någon stress, vilket såklart också resulterade i ett par shoppingpåsar för mycket. Höstvädret visade sig från sin bästa sida igår, solsken genom diset, 18 grader varmt och vindstilla. Blev en promenad med Sambon på ön. På kvällen väntade abborremiddag hos makarna Elmér. Vi tog med oss abborrar (ja vi har ju frysen full) och en flaska vin, och de fixade resten. Efter fina fisken blev det lite bubblande i spabadet under den stjärnklara himlen, och lite sällskapsspel, innan Niklas syster hämtade oss vid midnatt. 

Så ja, lördagen får fem plus av mig. Svårt att slå det idag. Tack alla igår som förgyllde min dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback