Ljusets hastighet

Det blir mörkt tidigt nu, väldigt tidigt. Det första jag gjorde när jag kom hem från jobbet var att byta om till träningskläder och ge mig ut i joggingspåret, allt för att hinna med ljuset - ändå var det kolsvart ute när jag väl var hemma igen. Får väl börja springa fortare. Eller börja använda pannlampa. Det senare är kanske lättare. 

Nu har jag krupit upp i soffan med lite tända ljus, inväntar med spänning att klockan slå halv åtta. Ikväll är nämligen deltagarna i "Halv åtta hos mig" från Karlskrona. Endast en småstadsbo tycker nog att en sådan sak är intressant, men det är också en tidigare kollega som ska stå i köket under veckan. Här på Tempelvägen är maten redan lagad och uppäten. Serverades köttfärssoppa med vitkål och glutenfria lchf-scones till det. Knappast något som passar i ett tv-program, men väl en måndagskväll i oktober.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback