Förändring

Oktober är kommen, något som definitivt inte märks på vädret. Strålande solsken på en klarblå himmel och tjugo grader varmt på altanen förknippar jag mer med försommar, men de skiftande färgerna i skogen vittnar dock om något annat.
 
Oktober är alltså kommen och det är dags för mig att ta tag i min hälsa igen. Senaste tiden har bestått av på tok för lite träning, lite för mycket stress, för mycket av det goda och en grym förkylning som har satt tydliga spår i mig. Det är dags för förändring. Från och med idag. Och ännu mer när känningarna i luftvägarna börjar ge sig. I fredags däremot så haglade onyttigheterna. Blev en kväll på restaurang Sjörök tillsammans med Lasse och Emelie. Åt den godaste pizzan jag någonsin ätit och avslutade kvällen med smågodis i soffan. Så det kan gå. Igår hade vi Krille och Hanna på middag hos oss. Blev en pajkväll med först tacopaj och sedan blåbärspaj, och så en hel del goda drinkar förståss. Men som sagt, från och med idag är det bättring som gäller.
 
Förutom alla onyttigheter så har helgen också bjudit på härlig höstpromenad längs med havet, svampjakt i skogen och höstfix i trädgården. Tänkte fortsätta denna söndag i samma anda.
Gårdagens skörd. Bara (!) rensning återstår.
Våra jordgubbsplantor tror också att det är försommar. Stackarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback