25 h

Ibland räcker inte dagarna till och man hade kunnat göra vad som helst för att få en timme extra. Idag är den dagen på året då vi får just det, en timme extra till att göra vad helst vi vill. Den timmen har jag utnyttjat till fullo idag. Det är i alla fall inte var dag jag brukar hinna ta en sovmorgon, ta en joggingtur innan frukosten, ge sig in till stan på ett ärende, åka ut i skogen på svampjakt, bjuda mamma, pappa och Simon på fika, ut på långpromenad på Tromtö och rensa ogräs i häcken - allt innan klockan har slagit 17. Maten står i ugnen och har gjort det sedan lunchtid, ikväll serveras det riktigt långkok i form av pulled pork. En mycket bra söndag. 

Men förutom det här med att jag just idag uppskattar den där extra timmen, så gillar jag inte alls det här med att vi ställer om klockan till vintertid. Vad ska det vara för vits med det? Det kommer fortfarande att vara beckmörkt imorgonbitti när jag ska till jobbet, den enda skillnaden är att det nu kommer att vara mörkt när jag kommer hem också. 

Men inte mycket att göra åt det, bara att anpassa sig. Ny vecka imorgon, höstlovsvecka. Det innebär ofta lite mindre folk på jobbet, och när katten är borta dansar råttorna på bordet... Eller nåt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback