En parantes i vardagen

På morgonen gör jag det jag kan för att "piffa till mig" inför en arbetsdag. På med kläder som ser lite vettiga ut, lite smink i ansiktet och ett par drag med plattången - voilà! Men vissa dagar, som exempelvis idag, har jag ändå mest känt mig som ett vandrande vrak. Nu ikväll när jag kommit hem efter en sådan där dag så bestämde jag mig för en rask promenad i mörkret. På med reflexväst och lite bra dunk-musik i öronen.

Är det bara jag som tycker att det är konstigt att jag kan gå och känna mig ful en hel dag, men sedan känna mig vrålsnygg när jag drar på mig en illrosa reflexväst, när kvällfukten kryllar mitt hår och musiken dånar i öronen? För sällan känner jag mig så cool och snygg som då (trots likheten med ett gigantiskt dagisbarn). Faktiskt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback