Vårruset 2014

Igår var det dags för Vårruset, tredje året i rad för min del och har redan bestämt mig för att springa nästa år också. Jag och Mamma hade tagit ledigt från jobbet och det blev en dag i Växjö med shopping och lunchande. De två tidigare åren har solen hejjat på oss hela vägen in i mål men igår regnade det nästan hela dagen, så pass mycket att jag ett tag nästan funderade på om det skulle gå fortare att simma runt sjön.  Men som i ett trollslag så tog regnet uppehåll, bara några minuter innan det var dags för uppvärmningen - perfekt! Mycket syre i luften och jag slog förra årets tid (med tanke på allt folk så är det snarare mer tur än skicklighet om man lyckas att få en bra tid). Höga på lycka sprang sedan jag och Mamma runt, bland alla andra tomatröda tjejer, och samlade in diverse goodiebags. 

Vid nio-tiden på kvällen var det dags att bege sig hemåt. Helt plötsligt ersattes lyckan med lite smått panik. PANG! Punktering. På en 90-väg med mitträcke. Tack för den. Hem kom vi i alla fall, så småningom. Helt och hållet tack vare tre vänliga själar (varav den ena var Mosters man och den andre kusin Micke) - stort tack till er! Helt plötsligt var alla feministiska tankar som bortblåsta, där stod vi vid vägkanten som två dumma blondiner och tittade på när killarna bytte däck. Så det kan bli. Nu har vi i alla fall ännu ett minne att addera till våra Vårruset-prestationer. 

På måndag väntar Blodomloppet. Det blir tufft. Ska undvika punktering i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback