När det inte ens går att skymta toppen.

Man måste ha tråkigt ibland för att uppskatta att ha roligt. Sägs det i alla fall. Jag är uttråkad till max. Har städat ur garderoben (den är just nu så där fin så jag har funderat på att haka bort garderobsdörren ett tag bara för att beundra hur fint det kan vara i en garderob. En dag eller två.). Jag har lagt upp de de gardinerna som jag har retat mig så länge på. Jag har tagit hand om ett berg av tvätt. Jag har säkert öppnat kylskåpet tio gånger bara för att konstatera att inget har tillkommit. Jag ville ju måla klart idag. Ville sopa ut den där sanden mellan plattorna. Ville få ordning på jorden. Ville så mycket, men nu är jag bara sur och uttråkad. 

Jag är värdelös på att ha det tråkigt. Värdelös på att ta det lugnt. 

Kunde det inte regna imorgon istället? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback