Beslutsångest

Lördagen är kommen och solen strålar - härligt! Får sådan energi som bara leder till beslutsångest - vill göra allt och helst på en gång. Vill ut i trädgården och fixa. Vill gå en långpromenad i solskenet och bara njuta. Vill ta en tur med kameran. Vill ge mig iväg och köpa nya dynor till utemöblerna samt lite blommor att plantera. Vill träffa någon kär vän och ta en promenad, alternativt en fika i solen. Känns som en bra dag för att tvätta den väldigt smutsiga bilen. Eller vill jag kanske bara ta en kopp kaffe ute på altanen och läsa en bok? Äh, jag vet inte... vilket i-landsproblem! Och när jag ser mig om här hemma så ser jag bara damm - överallt! Trots att jag städade senast igår. Sol ute är härligt, sol inne känns mindre härligt. Smutsiga fönster dessutom. Kanske skulle putsa dem?
 
Gårdagskvällen bjöd på en tur till Karlshamn för att träffa våra vänner som nyligen gått och blivit Karlshamnsbor. En middag på stan följt av en kopp kaffe hemma hos dem. Tack för en trevlig kväll! Ikväll står ännu mer trevligheter på schemat i form av middag och melodifestivalen.
 
Men nu ska jag ut i solen! Vad jag tar tag i får vi helt enkelt se. Ha en fin lördag!
Förra helgens tulpaner står sig fortfarande
Oopsies till lördagsfrukost
Äggleverans i vackra färger ifrån kollegan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback