Sommarstund har guld i mund

Redan sommarvärme är en tanke som slår mig. Fast redan och redan, vi går mot mitten av juni. Nästa vecka är det dags för midsommarafton. Midsommarafton! Hur är det ens möjligt. På jobbet pratar de om semestrar, om vad som behöver göras innan, vad som ska göras under, hur arbetat ska fortlöpa under semesterperioden. Själv känner jag mig som ett frågetecken. Jag har inte ens koll på vilket datum det är då jag ska gå på semester, vilken vecka har jag koll på (samma som vanligt) men inte mer än det. Än mindre har jag några planer för semestern eller några tankar kring hur jag ska hinna med allt innan det är dags att gå på ledighet. Det är kanske det sistnämnda som är problemet egentligen, det är främst det som jag inte orkar tänka på. 

Idag tog vi en tur till stranden efter jobbet. Vi blev sittande drygt en halvtimme sedan blev vi rastlösa igen. Men ändå. Ser fram emot fler sådana stunder i sommar. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback