.

Jag brukade älska att fota, ta kameran med mig på var fest, på var tillfälle vi skulle iväg på, på var promenad. Numera fotar jag allt mer sällan. Med kameran alltså. Mobilen används allt mer, ett behändigt fotande men ganska tråkigt. Jag var på en fotokurs i höstas, jag tror att jag tappade stinget lite efter det. Istället för att bli peppad kände jag mig stressad av alla saker jag skulle tänka på - för att kunna knäppa ett par bilder. Därför har kameran blivit liggande nu ett bra tag. Det känns helt enkelt inte så avslappnande att ta en foto-promenad, jag vill ju slippa tänka - det är ju det som är själva grejen. Men i helgen som gick tog jag faktiskt ett par bilder. Inga mästerverk men likväl några av de fåtal bilder som har tagits i år.
 
I övrigt rullar dagarna förbi i en väldig fart. Folk börjar gå på semester. Snart. Snart. Snart. Då blir det lite lugnare. Då ska vi andas. Igårkväll blev det en tur ut till en ö på andra sidan stan, där det väntade en trevlig dejt med två små flickor. Imorgon är det lövmarknaden i Karlskrona, en högtid som är större än självaste midsommarafton i denna stad. Ja, man skulle i alla fall kunna tro det.
 
Nu ska jag lägga mig i soffan en stund. Det hör inte till vanligheterna. Men just i afton värker varenda cell i hela kroppen av trötthet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback