Semesterlunken fortsätter

Skrev jag i tisdags att jag skulle vara hemma lite nu? Hm, en timme senare satt jag i bilen igen. Så det kan gå! Blev en tisdagskväll i sommarstugan på Aspan. Ett kvällsdopp följt av varsin laxsmörgås för mig och farmor på den soliga altanen. Härligt! På vägen hem körde vi förbi Pelle och Karin för att hämta en sak. Trodde jag. Blev kvar där tills klockan var närmre två på natten. Så trevligt kan det vara med lite vin och öl en sommarkväll på en altan. 

Igår anlände lillebror Simon till oss på förmiddagen. Blev en eftermiddag i båten (inget bad på grund av alger). På kvällen blev det lite grillning tillsammans med Emelie och Lasse. Vi tog även en tur ut till Sandvik, något som vi sent kommer att glömma. "Äh, det blir inte regn än på ett tag!". Nejnej - hem kom fem dyblöta filurer, och då menar jag verkligen dyblöta. Tjejerna har alltid rätt! Trevlig kväll blev det i alla fall och det där ösregnet kan vi le åt nu efteråt. 

Ikväll är jag hemma själv. Tänkt ägna kvällen åt att rensa ogräs - skoj va? Är ju lite av min grej numera. Det går liksom inte att sluta när man väl har börjat. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback