Hem ljuva hem

Gårdagen var första dagen hemma igen. Mycket att ta itu med. En trädgård förfaller ganska mycket bara genom att man är iväg en litet ett tag. Som att blommorna säckar ihop fullständigt utan vatten, tomatplantorna vissnar ner, gräset har blivit på tok för långt och den nysådda delen av gräsmatten dör ut fullständigt. Så kan det gå!
 
Igår kom i alla fall moster Ann-Marie och kusin Emelie till Karlskrona. Blev en tur i stan följt av en kväll ute i sommarstugan. Dessa sommarkvällar är verkligen ljuvliga.
 
Idag vankas det bröllop för Helen och Tomas. Vädret verkar dessvärre inte vara lika lovande idag. Typiskt. Till råga på allt känner jag att jag har tappat allt vad "göra sig iordning" innebär. Hela semestern har jag nöjt med med en dusch, en hårborste genom håret och lite mascara på ögonfransarna - färdig! Fixa till en frisyr? Mer smink än mascara? Ta fram hårfön och plattång? Bara att tänka tanken känns just nu jobbigt. Jag borde kanske måla naglarna också? Högklackat? Vi får väl se hur detta går.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback