Vårkänslor i januari

Solen skiner och jag har vårfeeling. Härligt på sitt sätt, men samtidigt mindre bra då risken för bakslag är så gott som garanterad. Det är januari, knappast vår ännu. Snön kommer att komma, om inte än så inom den närmaste månaden, vare sig vi vill eller inte.
 
Tog en promenad idag. Drog in havsluften långt ner i lungorna. Var tvungen att blunda ett slag bara för att känna solen värma ansiktet så där härligt. Om det inte vore får dagens kraftiga blåst hade man nog nästan kunnat gå ut i vårjackan (med en tjock tröja under). Såg två små rådjur hoppa över ett staket och ner mot en äng. Det är nästan så att man blir lite religös. Jag gick till och med ut en runda på tomten idag för att dra lite ogräs (som sagt - vårkänslor!). Fick dock ganska snart inse mina begränsningar när vinden var så hård att jag höll på att blåsa omkull. Jaja, jag får väl vänta ett tag till då. Längtar efter den där första stunden då man kan sätta sig ute på den soliga altanen (utan jacka) och ta en kopp kaffe. Det är ren och skär lycka.
 
Även inomhus är vårkänslorna påtagliga. Vill förändra och förnya. Har flyttat om i princip alla köksskåp idag. Så här i efterhand undrar jag vad Sambon kommer att tycka om detta. Planeringen av hur tomten ska byggas upp pågår för fullt i mitt huvud. Det kommer att bli bra det här. Det kommer att krävas mycket kraft och ork, men det kommer verkligen att bli bra. Energinivån har varit låg länge nu, men nu vänder det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback